Marketing internetowyBiznes

Jak prowadzić firmowy LinkedIn?

portrait beautiful girl working home with laptop notebook Jak prowadzić firmowy LinkedIn?

LinkedIn nazywany jest Facebookiem dla profesjonalistów, ponieważ skupieni są tutaj specjaliści z niemal wszystkich branż. Komunikacja na tej platformie jednak odbywa się inaczej niż w pozostałych mediach społecznościowych, ponieważ ma ona na celu nawiązywanie relacji biznesowych. Punktem wspólnym publikacji zarówno na profilu prywatnym, jak i firmowym na LinkedIn powinna być praca, kariera i biznes. Jak prowadzić profil firmowy na tej platformie? Podpowiadamy. 

Wizytówka firmy

Zanim zaczniemy cokolwiek publikować na profilu firmowym na LinkedIn, musimy zadbać o uzupełnienie poszczególnych zakładek i stworzenie wizytówki firmy. Wiele osób wciąż zapomina o tej podstawowej rzeczy i nie uzupełnia wszystkich informacji, co przekłada się później na słabą widoczność w wyszukiwarce. Algorytm LinkedIn działa tak, że na początku wyświetlane są konta najbardziej wydajne, czyli wypełnione. 

Na profilu firmowym należy więc przede wszystkim podać nazwę marki, lokalizację i jej opis (działalność, misję, wartości). Warto dodać również słowa kluczowe, a także przycisk Call to Action. Ważna jest również oprawa graficzna profilu, a więc logo i zdjęcie w tle, które odda charakter działalności firmy. Zdjęcie w tle może być wykorzystane również jako przestrzeń reklamowa. Osoba, która ma zamiar prowadzić profil firmowy, może skorzystać ze szkolenia z linkedin, na którym zdobędzie solidną dawkę wiedzy nie tylko o tej platformie, ale także marketingu internetowym i lead generation. 

Powiększanie sieci kontaktów

Aby profil firmowy na LinkedIn był skuteczny, należy stale powiększać sieć kontaktów. Na początek powinna ona wynosić minimum 500 pozycji. Budując sieć kontaktów, można skorzystać z wewnętrznych narzędzi, jakimi są zaproszenia, ale także wiadomości inmail, a więc bezpośrednio skontaktować się z osobami spoza sieci. Przydatna może być również opcja: znajdź w pobliżu, która w aplikacji mobilnej umożliwia wyszukanie osób będących w okolicy konkretnego miejsca. Obecnie dostępne są również zaawansowane systemy CRM, dzięki którym sieć kontaktów może rosnąć bez potrzeby angażowania użytkownika. 

Treści dopasowane do odbiorców 

Wypełniony profil i duża sieć kontaktów to nie wszystko. Aby platforma ta działała skutecznie, należy pamiętać o regularnej aktywności, ponieważ to dzięki niej budujemy wizerunek firmy. Może mieć ona dwa wymiary: komentowania i udostępniania treści innych lub publikowania własnych. W przypadku tej drugiej opcji warto jednak skupić się na krótkich treściach, a więc w formie infografiki lub wideo, ponieważ większość użytkowników nie ma czasu na to, aby wczytywać się w rozbudowane materiały.

Powiązane posty
TechnologiaBiznes

Sztuczna inteligencja do obsługi klienta - zalety i wyzwania tego rozwiązania

Oczekiwania klientów nieustannie rosną, podobnie jak koszty utrzymania właściwie wszystkich narzędzi, pracowników i procesów. Właśnie dlatego sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz…
Biznes

Kto sporządza Kartę Informacyjną Przedsięwzięcia?

Karta Informacyjna Przedsięwzięcia (KIP) to dokument zawierający kluczowe informacje dotyczące projektu, inwestycji lub przedsięwzięcia. Jest to narzędzie zarządzania, które umożliwia zespołowi projektowemu,…
Marketing internetowyMarketing i reklama

Pozycjonowanie lokalne dla małych firm: Jak zdominować lokalne wyszukiwania w Google?

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarkach stało się fundamentem sukcesu dla małych firm. W czasach, gdy klienci rutynowo korzystają z wyszukiwarek internetowych, aby odnaleźć…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *