
LinkedIn nazywany jest Facebookiem dla profesjonalistów, ponieważ skupieni są tutaj specjaliści z niemal wszystkich branż. Komunikacja na tej platformie jednak odbywa się inaczej niż w pozostałych mediach społecznościowych, ponieważ ma ona na celu nawiązywanie relacji biznesowych. Punktem wspólnym publikacji zarówno na profilu prywatnym, jak i firmowym na LinkedIn powinna być praca, kariera i biznes. Jak prowadzić profil firmowy na tej platformie? Podpowiadamy.
Wizytówka firmy
Zanim zaczniemy cokolwiek publikować na profilu firmowym na LinkedIn, musimy zadbać o uzupełnienie poszczególnych zakładek i stworzenie wizytówki firmy. Wiele osób wciąż zapomina o tej podstawowej rzeczy i nie uzupełnia wszystkich informacji, co przekłada się później na słabą widoczność w wyszukiwarce. Algorytm LinkedIn działa tak, że na początku wyświetlane są konta najbardziej wydajne, czyli wypełnione.
Na profilu firmowym należy więc przede wszystkim podać nazwę marki, lokalizację i jej opis (działalność, misję, wartości). Warto dodać również słowa kluczowe, a także przycisk Call to Action. Ważna jest również oprawa graficzna profilu, a więc logo i zdjęcie w tle, które odda charakter działalności firmy. Zdjęcie w tle może być wykorzystane również jako przestrzeń reklamowa. Osoba, która ma zamiar prowadzić profil firmowy, może skorzystać ze szkolenia z linkedin, na którym zdobędzie solidną dawkę wiedzy nie tylko o tej platformie, ale także marketingu internetowym i lead generation.
Powiększanie sieci kontaktów
Aby profil firmowy na LinkedIn był skuteczny, należy stale powiększać sieć kontaktów. Na początek powinna ona wynosić minimum 500 pozycji. Budując sieć kontaktów, można skorzystać z wewnętrznych narzędzi, jakimi są zaproszenia, ale także wiadomości inmail, a więc bezpośrednio skontaktować się z osobami spoza sieci. Przydatna może być również opcja: znajdź w pobliżu, która w aplikacji mobilnej umożliwia wyszukanie osób będących w okolicy konkretnego miejsca. Obecnie dostępne są również zaawansowane systemy CRM, dzięki którym sieć kontaktów może rosnąć bez potrzeby angażowania użytkownika.
Treści dopasowane do odbiorców
Wypełniony profil i duża sieć kontaktów to nie wszystko. Aby platforma ta działała skutecznie, należy pamiętać o regularnej aktywności, ponieważ to dzięki niej budujemy wizerunek firmy. Może mieć ona dwa wymiary: komentowania i udostępniania treści innych lub publikowania własnych. W przypadku tej drugiej opcji warto jednak skupić się na krótkich treściach, a więc w formie infografiki lub wideo, ponieważ większość użytkowników nie ma czasu na to, aby wczytywać się w rozbudowane materiały.