TechnologiaBiznes

Sztuczna inteligencja do obsługi klienta – zalety i wyzwania tego rozwiązania

voicebot do obslugi klienta Sztuczna inteligencja do obsługi klienta - zalety i wyzwania tego rozwiązania

Oczekiwania klientów nieustannie rosną, podobnie jak koszty utrzymania właściwie wszystkich narzędzi, pracowników i procesów. Właśnie dlatego sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz ważniejszym narzędziem w obsłudze klienta.

Zalety AI w obsłudze klienta

Dlaczego sztuczna inteligencja do obsługi klienta się opłaca? Przyjrzyjmy się najpierw korzyściom.

  • Szybkość i precyzja działania. Systemy działające w oparciu o AI są w stanie analizować duże ilości danych i udzielać odpowiedzi na pytania klientów w krótkim czasie. To znacznie przyspiesza cały proces i skraca czas odpowiedzi.
  • Coraz bardziej naturalna interakcja. Technologia przetwarzania języka naturalnego (NLP) pozwala AI na rozpoznawanie intencji klienta i odpowiadanie w sposób zrozumiały i naturalny. Sam algorytm Voicebota jest także w stanie po słowach sprawdzić, w jakim nastroju jest klient i dostosować ton wypowiedzi.
  • Wsparcie dla konsultantów. AI może pomagać konsultantom w bardziej efektywnym działaniu, dostarczając im spersonalizowane rekomendacje działań i zarazem automatyzując proste zadania. To narzędzie, które sprawi, że ich praca będzie jeszcze bardziej spójna i praktyczna.
  • Dostępność 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Voiceboty mogą obsługiwać klientów o każdej porze dnia i nocy, co jest szczególnie istotne dla firm działających na globalnych rynkach, które nie chcą zatrudniać szeregu konsultantów na wiele zmian i rynków.
  • Oszczędności. Nie ma się co oszukiwać: automatyzacja procesów obsługi klienta pozwala na znaczną redukcję kosztów.
  • Personalizacja. Voiceboty mogą dostosować swoje odpowiedzi do indywidualnych potrzeb klienta, zapewniając mu spersonalizowane doświadczenie. To już nie narzędzia nauczone kilku zdań i odpowiedzi –  to naturalnie działający wirtualni asystenci.

Wyzwania wdrożenia AI w obsłudze klienta

Oczywiście zalety to jedno, ale rozwiązanie, jakim są voiceboty, nie jest wolne od wyzwań. O czym mowa?

  • Wysokie koszty początkowe. Wdrożenie systemów AI może być kosztowne, co może zniechęcać małe firmy –  ale zdecydowanie warto.
  • Ograniczenia technologiczne. Voiceboty AI nie są doskonałe i mogą popełniać błędy albo nie oferować integracji z Twoimi narzędziami czy systemami.
  • Brak akceptacji ze strony klientów. Niektórzy klienci mogą preferować kontakt z ludzkim konsultantem, a nie z maszyną – dlatego warto, aby asystent AI mógł zaproponować kontakt z pracownikiem, gdy klient sobie tego zażyczy.

Przed podjęciem decyzji o wdrożeniu AI w obsłudze klienta, ważne jest, aby dokładnie przeanalizować potrzeby firmy i wybrać odpowiednie rozwiązanie od zaufanej firmy  –  takiej jak Apifonica.

Powiązane posty
Biznes

Kto sporządza Kartę Informacyjną Przedsięwzięcia?

Karta Informacyjna Przedsięwzięcia (KIP) to dokument zawierający kluczowe informacje dotyczące projektu, inwestycji lub przedsięwzięcia. Jest to narzędzie zarządzania, które umożliwia zespołowi projektowemu,…
TechnologiaMarketing i reklama

Dlaczego warto zainwestować w kurs analizy danych?

Dzisiejszy, zinformatyzowany świat wymaga od wielu jego użytkowników i beneficjentów umiejętności analizy danych. Jej znajomość jest jednym z kluczowych atutów na rynku…
Technologia

Monitoring telefonu – jak działa i jakie ma zalety?

Legalne śledzenie telefonu i aktywności wykonywanych za jego pośrednictwem stanowi ochronę przed zagrożeniami cyberprzestrzeni, czyhającymi na nieletnich. Rozwiązanie to pozwala także podjąć…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *