Na sukces funkcjonowania sklepu internetowego wpływa wiele czynników. Poza jakością i ceną towaru bardzo istotne są formy dostawy. Coraz częściej klienci mają swoje preferencje w tym zakresie. To oznacza, że mogą nawet zrezygnować z zakupu, gdy sklep nie zapewnia im konkretnej formy dostawy. Jakie metody wysyłki powinny znaleźć się w e-sklepie?
Integracje z kurierami
Obecnie najpopularniejszą formą dostawy towarów jest przesyłka kurierska. Można nią wysyłać dowolne przedmioty, nie tylko popularne towary, takie jak ubrania, obuwie, kosmetyki czy elektronikę, ale też suplementy diety, przedmioty wielkogabarytowe, a nawet leki. Kurierzy są w stanie przewozić paczki o wadze do ok. 32,5 kg, a dostawa zamówienia trwa zwykle do ok. 2 dni roboczych. To bardzo atrakcyjne rozwiązanie, dostępne dla każdego, niezależnie od miejsca zamieszkania. W przeciwieństwie do innych form dostawy kurierzy docierają w dowolne miejsce zamieszkania klienta. Liczne zalety sprawiają, że w sklepie internetowym warto zaoferować klientom dostawę kurierem przesyłek. Najlepiej zdecydować się na integracje z kurierami, oferowane przez IdoSell.
To rozwiązanie pozwalające właścicielowi sklepu na korzystanie z usług kurierskich wielu firm, bez konieczności podpisywania indywidualnej umowy z każdą z nich. Integracje z kurierami umożliwiają przedsiębiorcy natychmiastowe korzystanie z usług firm kurierskich od razu po instalacji oprogramowania.
Przesyłka pocztowa
Przesyłki kurierskie, a co za tym idzie – integracje z kurierami (https://www.idosell.com/pl/kurierzy/) to podstawa w biznesie, ale wciąż sporą popularnością cieszą się też tradycyjne przesyłki pocztowe. To chętnie wybierane rozwiązanie zwłaszcza przez osoby starsze, dla których dostawa pocztą to przede wszystkim kwestia przyzwyczajenia. Atutem tej opcji jest też korzystna cena oraz możliwość wyboru różnych form przesyłki, np. w ramach dostawy pobraniowej bądź przedpłaconej. W razie braku odbioru paczka oczekuje na klienta w najbliższej placówce przez kilka kolejnych dni. Zaletą tego rozwiązania jest też fakt, że paczki są doręczane razem z korespondencją.
Punkty odbioru
Dostawy do punktów odbioru szturmem zdobyły serca osób często zamawiających przesyłki. Szeroki wachlarz dostaw: do paczkomatów, stacji benzynowych, sieciówek spożywczych (np. sklepów Żabka) czy punktów odbioru firm kurierskich (w tym przypadku również sprawdzą się więc integracje z kurierami) pozwala na wybór propozycji dostawy najlepiej odpowiadającej konkretnym wymaganiom. To rozwiązanie szczególnie wygodne dla osób, które nie mogą czekać na listonosza bądź kuriera, bo np. pracują do późna albo planują wyjazd.