Czytając ten artykuł, możesz dowiedzieć się, jak szybko i łatwo uzyskać ogromną popularność na portalu Instagram. Wskazówki, które zebraliśmy, są poświęcone systematyczności i zaangażowaniu w swoje konto na tym popularnym serwisie społecznościowym. Wszystkie wypróbowane i skuteczne metody wymagają trochę pracy z twojej strony, jednak uzyskujesz dzięki temu pewność, że będziesz cały czas na bieżąco. Instagram, jednak jako aplikacja społecznościowa jest czymś więcej niż tylko inną platformą mediów społecznościowych. Jest to również ogromne narzędzie marketingowe, które pozwala na reklamę swojego produktu lub usługi na dużą skalę. Jest to również kanał, który pozwala na uzyskanie zwolenników poprzez treści wizualne, co czyni go ważną platformą dla artystów, muzyków, blogerów, fotografów, wizażystów i innych, których wygląd jest atutem.
Profil na Instagramie z dużą liczbą obserwujących może pomóc wzmocnić Twoją markę, uczynić Cię bardziej znanym i trafić do dopasowanej grupy odbiorców. Użyj paska wyszukiwania jako punkt wyjścia. Pokaże Ci on kilka najlepszych postów na portalu na podstawie to, kogo obserwujesz, rodzaj treści, które lubisz lub zapisujesz. Zobacz, jakie działania podejmują inni, a następnie odpowiednio modyfikuj swoje posty.
Poniżej znajdziesz kilka wskazówek i sugestii, które pomogą Ci uzyskać widoczne miejsce:
1. Umieszczaj posty co najmniej raz dziennie
Zgodnie z ankietami, firmy szukające regularnego kontaktu z konsumentami konsekwentnie piszą raz lub dwa razy dziennie. Chociaż nie wykazano, że częstsze zamieszczanie postów zmniejsza zainteresowanie, sztuczka polega na zrozumieniu, że częstotliwość i pora dnia mają mniejsze znaczenie niż konsekwentne zamieszczanie postów. Umieszczanie postów kilka razy dziennie, a następnie zmiana na tylko kilka razy w tygodniu spowoduje, że zainteresowanie będzie się zmniejszać. Na początku kampanii marketingowej możesz być entuzjastycznie nastawiony, ale warto wybrać częstotliwość zamieszczania postów, które można konsekwentnie utrzymywać.
2. Publikuj w odpowiednim czasie
Znajomość odbiorców to nie tylko to, jak często odwiedzają stronę, ale także kiedy. Skorzystaj z algorytmicznej osi czasu Instagrama, aby określić, kiedy twoja publiczność jest najbardziej zainteresowana twoimi postami i zdecyduj o opublikowaniu ich w tym czasie. Stwórz rutynę, tak aby odbiorcy byli w kontakcie z Tobą i oczekiwali na posty. Narzędzia i aplikacje ułatwiają i zwiększają efektywność publikowania postów, więc należy wcześniej zaplanować publikowanie zdjęć lub wideo na Instagramie. W ten sposób nie zapomnisz o tym, żeby je opublikować lub pokierować swoje kroki tak, aby być w pobliżu komputera w zaplanowanym czasie publikacji.
3. Używaj filmów wideo, transmisji na żywo i relacji
Instagram zaczął funkcjonować jako platforma służąca udostępnianiu zdjęć, ale od tego czasu bardzo się rozwinął. Marki mogą teraz tworzyć wiele różnych rodzajów treści, aby zaangażować swoich odbiorców i sprawić, że ich liczba będzie rosnąć. Zaangażowanie w filmy rośnie szybciej niż zaangażowanie w zdjęcia, więc może chcesz zmienić rodzaje postów, które tworzysz. Kiedy jesteś na żywo, pojawiasz się na głównym kanale Stories, który codziennie ogląda ponad 400 milionów ludzi. Możesz spróbować jednego z wielu dostępnych narzędzi, które tworzą ciekawe filmy dla platformy Instagram. Bumerang, na przykład, jest jednym z najprostszych w użyciu i pozwala na połączenie się z Twoimi fanami w bardzo realny sposób. Możesz filmować jedno sekundowe klipy wideo, które odsłaniają momenty za kulisami lub pokazać swój produkt w innym świetle. Ponieważ nie ma dźwięku, nie ma potrzeby tworzenia dialogów czy dźwięków, co sprawia, że całość procesu skupia się na obrazie.
4. Poszukaj i użyj odpowiednich hasztagów
Hasztagi mają znaczenie, ale tylko właściwe hasztagi się liczą. Wybór odpowiednich hasztagów ma kluczowe znaczenie przy tworzeniu najlepszych postów i uniknięciu efektu opadania na dno kanałów. Powinieneś skupić swój wysiłek i energię na tworzeniu społeczności, która ma wspólny cel lub pasję. Jeśli Twoja branża jest wyjątkowa, może warto przyjrzeć się ustalonym hasztagom łączącym użytkowników. Im mniej typowy jesteś, tym bardziej prawdopodobne jest, że skierujesz swoje działania do odbiorców, których szukasz.
Ważna jest również liczba hasztagów i sposób ich użycia. Podczas gdy Instagram pozwala na używanie do 30, konfiguracja hasztagów, których używasz, jest kluczowa. Chcesz, aby użytkownicy zrozumieli, jak hasztagi pasują do treści, tak aby nie wydawały się one przypadkowe. Zasadą, którą należy się kierować, jest upewnienie się, że nie masz więcej hasztagów niż treści w danym poście. Chcesz, aby Twój post pojawił się w wyszukiwaniach mających największe znaczenie.
5. Wypróbuj aplikacje zaprojektowane jako pomoc w obsłudze Instagramu
Istnieje wiele aplikacji do pomocy w obsłudze Instagramu. Niektóre z nich nie dadzą Ci prawdziwych fanów, poszukaj takich, które wykorzystują najbardziej solidne technologie mediów społecznościowych, aby pokazać Ci sprawdzone rozwiązania. Ukierunkowane dane demograficzne mogą być wybierane geograficznie lub przez nazwę użytkownika. Szczegółowe raporty z wynikami pozwalają na monitorowanie i modyfikowanie planu marketingowego.
Kierując się tymi pięcioma wskazówkami, na pewno zyskasz popularność na Instagramie. Będąc systematycznym i zaangażowanym twoja strona zyska na popularności, co przełoży się na realne zyski.