3D na maszynie wirtualnej – VirtualBox

24/08/2009 – 23:43

Niewiele osób wie, że VirtualBox posiada już wsparcie dla OpenGL i DirectX dla systemów instalowanych na maszynie wirtualnej. Tak faktycznie, OpenGL było już wspierane od wersji 2.4, natomiast DirectX dopiero od 3.0.

Należy jednak pamiętać, że aby mieć wsparcie dla DirectX, podstawowym systemem musi być Windows. W przypadku kiedy postawisz wirtualną maszynę na Linuksie i instalując na niej Windowsa, tak czy siak, nie będziesz miał wsparcia dla DirectX. W przypadku OpenGL nie ma takich problemów – bez różnicy jaki system jest podstawowy, a jaki wirtualizowany.

Jak jest z wydajnością? Testowałem jedynie OpenGL (VirtualBox w wersji 2.4) na systemie Windows. No i muszę przyznać, że klon glxgears dla Windowsa (napisany w QT 4) sprawował się przyzwoicie – tj. nie zacinał się. Miałem jednak tylko około 1000 FPS’ów w ciągu 5s (o ile dobrze pamiętam). Nie jest to duża liczba, aczkolwiek – w mojej skromnej opinii – bardzo przyzwoita.

Zachęcam wszystkich do testów.

  1. One Response dla “3D na maszynie wirtualnej – VirtualBox”

  2. Dobra wiadomość jest też osobowy chcące potestować compiz mogą go uruchomić na maszynie wirtualnej.

    By mati75 on Sie 25, 2009

Napisz komentarz